Others

Misteri Kucing ‘Chameleon’ di Bulgaria

Misteri tentang kelibat seekor kucing berwarna hijau terang seperti seekor ‘chameleon’ berjalan-jalan di sekitar bandar Varna, Bulgaria bermula pada sekitar tahun 2014. Sesiapa sahaja yang terserempak dengan kucing ‘chameleon’ ini pastu akan terkejut dan menoleh untuk kali kedua! Spesis apa pula kucing berwarna hijau ni? Adakah ia kucing mutan seperti watak filem Marvel, the Hulk? …

Misteri Kucing ‘Chameleon’ di Bulgaria Read More ยป

Kucing Peneman Terbaik

Kucing peneman terbaik manusia? Sejauh manakah pernyataan ini? Ada tak sesiapa yang nak sahkah kenyataan ini? Atau kenyataan ini berbaur fitnah? hehe.. saya sebagai peminat kucing mengesahkan pernyataan ini benar, tepat dan jitu! Tiada sebarang bantahan… peace ๐Ÿ™‚ Dan semestinya ada fakta yang menyokong pernyataan ini! Jom scroll di bawah.. Kucing boleh hidup dengan gembira …

Kucing Peneman Terbaik Read More ยป

CIRIT BIRIT : BAHAYAKAH PADA ANAK KUCING

Cirit birit bukan sahaja boleh berlaku pada kucing dewasa.. Ianya juga boleh berlaku kepada anak kucing tau.. Dan yang paling penting untuk cat parents tahu adalah.. cirit birit pada anak kucing secara berterusan boleh menyebabkan dijangkiti virus dan boleh membawa maut! Nampak macam benda kecil kan? Tapi besar kesannya… Oleh itu, sekiranya Cat parents mempunyai …

CIRIT BIRIT : BAHAYAKAH PADA ANAK KUCING Read More ยป

Obesiti : Bahayakah buat Si Bulus?

Tidak dinafikan, setiap pencinta kucing amat teruja melihat kecomelan si bulus yang berbadan montel. Namun, perlu kita ketahui bahawa kucing yang montel bukanlah kucing yang sihat serta berkemungkinan mempunyai penyakit obesiti.   Tapi.. macam mana nak tahu kucing tersebut obesiti atau tidak? Mudah je! Jom tengok grafik dibawah… . Untuk maklumat lanjut sila layari : …

Obesiti : Bahayakah buat Si Bulus? Read More ยป

๐๐„๐๐˜๐€๐Š๐ˆ๐“ ๐Š๐”๐‹๐ˆ๐“ ๐Š๐”๐‚๐ˆ๐๐† /๐€๐‹๐„๐‘๐†๐ˆ: ๐ƒ๐„๐‘๐Œ๐€๐“๐ˆ๐“๐ˆ๐’

Alergi kulit atau dikenali sebagai ๐‘ซ๐’†๐’“๐’Ž๐’‚๐’•๐’Š๐’•๐’Š๐’” merupakan suatu keadaan yang mana kucing mengalami keradangan pada kulit sehingga menyebabkan berlakunya : Bengkak yang berair Benjolan Kerak Kudis Kemerahan atau kebotakan pada sesetengah kawasan. Bagaimana untuk mengesan si bulus telah dijangkiti Alergi /Dermatitis โœ…Si bulus mulai mencakar atau menjilat kulitnya sendiri. โœ…Wujudnya bengkak yang berair, benjolan, kudis …

๐๐„๐๐˜๐€๐Š๐ˆ๐“ ๐Š๐”๐‹๐ˆ๐“ ๐Š๐”๐‚๐ˆ๐๐† /๐€๐‹๐„๐‘๐†๐ˆ: ๐ƒ๐„๐‘๐Œ๐€๐“๐ˆ๐“๐ˆ๐’ Read More ยป

Tips Adopt Kucing Dewasa / Tua / Senior

Menyelamatkan kucing dewasa dari jalanan atau di mana sahaja merupakan perbuatan yang sangat mulia dan patut dipuji. Namun, ianya bukanlah suatu tugas yang mudah dan memerlukan penjagaan yang rapi. Secara asasnya, terdapat beberapa tips yang boleh dilakukan untuk bantu kucing dewasa ni selesakan diri rumah serta persekitaran yang baru.. Adalah lebik baik sekiranya cat parents …

Tips Adopt Kucing Dewasa / Tua / Senior Read More ยป

Scroll to Top